Ostoskori

Ostoskorissasi on 0 tuotetta

Hinta yhteensä: 0

Näytä tuotteet Piilota tuotteet

Jatka

Kysymyksiä ja vastauksia

Jos et löydät täältä vastausta kysymykseesi, voit soittaa asiakaspalveluumme (09) 5845 0280 (ma - pe 9.00 – 15.00) tai lähettää meille sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Mitä Pehmeät paketit ovat?
Ovatko Pehmeät paketit “oikeita” lahjoja?
Jos ostan esimerkiksi koulutuspaketin tai vesipumpun, mihin rahani käytetään?
Kuinka tarvikkeet toimitetaan niitä tarvitseville lapsille?
Mihin lahjani lähetetään?
Millä kerron tekemästäni lahjoituksesta lahjan saajalle?
Mitä lahjasta maksamani hinta pitää sisällään?
Voinko ostaa Pehmeitä paketteja muualta kuin UNICEFin Pehmeä paketti -verkkokaupasta?
Haluan ostaa Pehmeän paketin, mutta en halua antaa sitä kenellekään lahjaksi? Miten toimin?
Miksi yhteystietojen jättäminen on pakollista? Enkö voi ostaa Pehmeää pakettia nimettömänä?
Miten voin maksaa ostokseni?
Tuliko maksuni perille?
Pankkiani ei näy maksuvaihtoehdoissa eikä minulla ole luottokorttia? Miten ostan Pehmeän paketin?
Voinko valita useamman tuotteen samaan korttiin?
Miksi pdf-kortti ei näy oikein?
Miksi en saa avattua pdf-tiedoston linkkiä?
Mikä UNICEF on ja mitä se tekee?
Millainen kulurakenne Suomen UNICEFilla on?

Mitä Pehmeät paketit ovat?

UNICEFin Pehmeän paketti on lahja, jolla ilahdutat lahjan saajaa ja samalla autat maailman lapsia. Pehmeä paketti sisältää elintärkeitä tarvikkeita, joita UNICEF toimittaa niitä tarvitseville lapsille ympäri maailman.

Lahjavalikoima sisältää paljon erilaisia UNICEFin kenttätyössä käyttämiä tarvikkeita, kuten rokotteita, koulutarvikkeita, lääkkeitä ja lisäravintoa. Valikoimasta löytyy sopiva lahja kaikkiin tilanteisiin, kuten jouluksi, merkkipäiväksi tai erilaisiin tilaisuuksiin.

Kun ostat Pehmeän paketin, mahdollistat elintärkeiden tarvikkeiden toimituksen niitä tarvitseville lapsille ympäri maailman. Voit kertoa tekemästäsi lahjoituksesta lahjan saajalle kortilla ja UNICEF toimittaa hankitut lahjat perille.

Ovatko Pehmeät paketit “oikeita” lahjoja?

Kyllä ovat. UNICEFin Pehmeät paketit ovat enemmän kuin virtuaalilahjoja tai hintaesimerkkejä siitä, mitä rahalla voidaan hankkia. Ne ovat konkreettisia ja elintärkeitä tarvikkeita, joita UNICEF toimittaa lapsille ja heitä ympäröiville yhteisöille ympäri maailman vuoden jokaisena päivänä.

Hyvänä esimerkkinä tästä ovat rokotteet, joita UNICEF toimittaa lähes 60 prosentille maailman lapsista. Tämä tarkoittaa yli 3 miljardia rokoteannosta vuodessa. UNICEF on myös yksi maailman suurimmista malariaverkkojen ostajista.

Jos ostan esimerkiksi koulutuspaketin tai vesipumpun, mihin rahani käytetään?

Jokaista ostamaasi pakettia kohtaan toimitamme myös kehitysmaihin kyseisen paketin sisältämät tarvikkeet. Toimituksemme perustuvat lasten todellisiin tarpeisiin ympäri maailman. Tämän johdosta saatamme joissakin tapauksissa korvata ostamasi tuotteen jollakin toisella saman tuoteryhmän tuotteella, koska tätä korvaavaa tuotetta tarvitaan juuri sillä hetkellä enemmän. Voit kuitenkin olla aina varma siitä, että rahasi menee juuri sille työmme alueelle, jota haluat tukea.

Kuinka tarvikkeet toimitetaan niitä tarvitseville lapsille?

Sijainnista, kiireellisyydestä ja tilanteesta riippuen tarvikkeet toimitetaan kehitysmaihin joko lento- tai meriteitse. UNICEF tekee kaikkensa, jotta elintärkeitä tarvikkeita voidaan toimittaa myös syrjäseuduilla asuville tai hätätilanteiden keskellä eläville lapsille. Jos tarve vaatii, olemme valmiita käyttämään tarvikkeiden toimituksessa myös autoa, helikopteria, moottoripyörää, polkupyörää tai jopa aasia tai kanoottia.

Mihin lahjani lähetetään?

Se, mihin päin maailmaa ostamasi lahja lähetetään, riippuu maailman lasten sen hetkisistä tarpeista. UNICEFin asiantunteva henkilökunta valvoo lasten tilannetta ja tarpeita. Päätös siitä milloin ja mihin tarvikkeet lähetetään perustuu asiantuntijoidemme arvioon siitä, missä apua kulloinkin eniten tarvitaan.

Pystymme seuraamaan kaikkien ostettujen tuotteiden toimituksia ja raportoimaan siitä minne päin maailmaa tuotteet on toimitettu. Raportoimme tuotteiden toimituksista kaksi kertaa vuodessa sähköpostitse ja verkkosivuillamme. Voit katsoa koosteen viimeisimmästä raportista täältä.

Millä kerron tekemästäni lahjoituksesta lahjan saajalle?

Voit kertoa lahjoituksestasi lahjan saajalle joko sähköisellä kortilla (pdf), jonka voi myös tulostaa, tai paperikortilla. Voit valita toimitetaanko kortti suoraan lahjan saajalle vai sinulle, jolloin voit antaa sen lahjan saajalle itse. Voit valita kortin värin, kuvan ja muokata siihen oman tervehdyksesi. Lisäksi korttiin tulee automaattisesti tieto valitsemastasi lahjasta. Sivustolla voit esikatsella muokkaamaasi korttia.

Sähköisen kortin saat käyttöösi saman tien. Paperikortin toimitusaika on 3-4 päivää. Paperikortin painatus- ja toimituskulut ovat 2 €/kortti ja ne lisätään automaattisesti ostoksen loppusummaan.

Mitä lahjasta maksamani hinta pitää sisällään?

Lahjan hinta sisältää tarvikkeen täyden hankintahinnan sekä Pehmeän paketin ylläpitokuluja.

Voinko ostaa Pehmeitä paketteja muualta kuin UNICEFin Pehmeä paketti -verkkokaupasta?

Jos sinun ei ole mahdollista ostaa Pehmeää pakettia sivustoltamme, voit soittaa asiakaspalveluumme (09) 5845 0280 (ma - pe 9.00 – 15.00) tai tai lähettää meille sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Haluan ostaa Pehmeän paketin, mutta en halua antaa sitä kenellekään lahjaksi? Miten toimin?

Jos et halua ostaa Pehmeää pakettia kenellekään lahjaksi, valitse tiedotustavaksi ”Ei korttia”.

Miksi yhteystietojen jättäminen on pakollista? Enkö voi ostaa Pehmeää pakettia nimettömänä?

Yhteystietojesi ansiosta meidän on helppo jäljittää ja tarkistaa tilauksesi tilanne mahdollisissa epäselvissä tapauksissa. Jos haluat tehdä nimettömänä lahjoituksen UNICEFille, voit käyttää verkkolahjoituslomakettamme: http://www.unicef.fi/lahjoita Osoitettasi käytetään ainoastaan UNICEFin työtä ja keräyksiä koskevaan viestintään. Emme luovuta sitä, emmekä muitakaan yhteystietojasi kolmansille osapuolille.

Miten voin maksaa ostokseni?

Voit maksaa valitsemasi paketin verkkopankissa (Nordea, Sampo, Osuuspankki, Tapiola, Handelsbanken, SP/POP, Ålandsbanken) tai luottokortilla (Visa, Mastercard). Yritysasiakkailla on myös mahdollisuus tilata ostoksestaan lasku.

Tuliko maksuni perille?

Kun olet siirtynyt maksamaan joko pankkien tai Luottokunnan sivuille ja suorittanut maksun siellä, palaat automaattisesti Pehmeä paketti-verkkokaupan sivuille. Älä siis katkaise yhteyttä ennen kuin olet palannut takaisin sivustolle ja saanut vahvistuksen maksusta. Onnistuneesta maksusta sinulle lähetetään myös vahvistusviesti sähköpostiisi. Jos maksutapahtuma jostain syystä keskeytyi tai sait virheilmoituksen, jota et osaa tulkita, pyydämme tarkistamaan onko tiliäsi tai korttiasi veloitettu. Epäselvissä tapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected] tai puhelimitse 09 584 501.

Pankkiani ei näy maksuvaihtoehdoissa eikä minulla ole luottokorttia? Miten ostan Pehmeän paketin?

Tavoitteenamme on tehdä maksutavoista mahdollisimman kattavat ja pyrimme lisäämään lisää pankkeja maksuvaihtoehtoihin aina mahdollisuuksien mukaan. Jos mikään maksutavoista ei sovi sinulle, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected] tai puhelimitse 09 5845 0280.

Voinko valita useamman tuotteen samaan korttiin?

Voit valita samaan korttiin vain yhden tuotteen eli saat jokaista eri tuotetta vastaan oman kortin.

Miksi pdf-kortti ei näy oikein?

Jos sähköinen kortti ei näy oikein, poista selaimestasi unicef.fi -sivustoa koskevat evästeet.

Miksi en saa avattua pdf-kortin linkkiä?

Joissain tapauksissa linkki pdf -tiedostoon ei ole auennut. Näissä tapauksissa kannattaa palata selaimella edelliselle sivulle ja yrittää uudestaan. Toinen vaihtoehto on kopioida pdf -tiedoston osoite uuteen selainikkunaan.

Mikä UNICEF on ja mitä se tekee?

UNICEF, maailman suurin lastenjärjestö on puolustanut lasten oikeuksia jo yli 60 vuoden ajan. Toisen maailmansodan jälkeen autoimme Euroopan lapsia, tänä päivänä lapset kaikkialla maailmassa tarvitsevat meitä.

Toimimme yli 190 maassa. Työmme perustuu YK:n Lapsen oikeuksien sopimukseen. Jokaisella lapsella on samat oikeudet ja UNICEFin tehtävä on varmistaa, että oikeudet toteutuvat.

Teemme pitkäjänteistä työtä heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi kansallisuudesta, uskonnosta ja poliittisesta vakaumuksesta välittämättä. Silloin kaikki lapset saavat elää terveinä vauvasta nuoreksi, käydä koulua ja elää turvassa, pelkäämättä väkivaltaa tai riistoa.

Työntekijämme auttavat lapsia välittömästi myös katastrofeissa. Pidämme lapset hengissä ja autamme heidät uuden elämän alkuun.

Lapset tarvitsevat meitä ja me tarvitsemme kaikkia, jotka haluavat auttaa lapsia. Me vaikutamme päätöksentekijöihin ja solmimme kumppanuuksia jotka edistävät lasten oikeuksia.
Lue lisää: http://www.unicef.fi/mita_teemme

Millainen kulurakenne Suomen UNICEFilla on?

Vuonna 2011 Suomen UNICEF keräsi lahjoituksina ja tuotemyynnillä yhteensä 18,6 miljoonaa euroa. Tarkempaa tietoa varainhankinnastamme löydät vuosikertomuksestamme.

Jokaisesta keräämästämme eurosta käytetään 80 senttiä UNICEFin työhön lasten auttamiseksi kaikkialla maailmassa, 20 senttiä käytetään keräysten toteuttamiseen ja hallintoon.

Lisää varojen käytöstä voit lukea täältä: http://www.unicef.fi/tietoa-taloudesta